Naslovnica Školska djeca

Usvojene vještine

+Svjesnost o tisku
Da dijete zna kako se drži knjiga, okreće listove, zna što je prednja, a što stražnja strane knjige, što je početak, a što kraj priče, zna razliku između slike i teksta, da čitamo s lijeva na desno, da se tekst sastoji od rečenica, rečenice od riječi i riječi od slova.
+Fonološka svjesnost
1. slogovno stapanje (ba-ba= baba)
2. raspoznavanje rime
3. slogovna raščlamba (baba= ba-ba)
4. proizvodnja rime
5. glasovno stapanje (b-a-b-a= baba)
6. glasovna raščlamba (baba= b-a-b-a)
+Grafomotorika
Pravilan hvat olovke – pinceta hvat (palac i kažiprst), sigurno povlačenje vodoravnih, okomitih i kosih crta, precrtavanje po modelu)
+Poznavanje slova
Dijete bi do polaska u školu trebalo poznavati većinu velikih tiskanih slova te ponešto malih tiskanih slova.

Koje se teškoće mogu pojaviti?

+Disleksija
Disleksija je specifična teškoća učenja koja uglavnom pogađa razvoj pismenosti i jezične vještine.

Više o disleksiji
+Disgrafija
Disgrafija je teškoća učenja koja pogađa vještinu pisanja. Očituje se teškoćama u spellingu, lošem rukopisu i problemima oblikovanja misli u pisanoj formi.

Više o disgrafiji
+Diskalkulija
Razvojna diskalkulija je specifična teškoća učenja koju obilježavaju problemi u usvajanju
temeljnih aritmetičkih vještina, obradi brojevnih veličina i točnom i fluentnom računanju.

 

Više o diskalkuliji

Lista obilježja djece s mogućim specifičnim teškoćama učenja

+Pažnja
  • Ima teškoća u održavanju pažnje pri obavljanju radnih zadataka ili u igri
  • Lako ga je omesti vanjskim utjecajima
  • Zaboravlja dnevne / rutinske aktivnosti
  • Ne prati upute i ne izvršava tražene aktivnosti ili školske dužnosti
  • Ne obraća pozornost na detalje i/ili čini pogreške u školskim aktivnostima ili radu
  • Neprestano gubi stvari koje su potrebne za obavljanje zadataka (npr. igračke, školskipribor, knjige, alate)
  • Ima teškoća organiziranja zadataka i aktivnosti
  • Odbija ili se nerado uključuje u aktivnosti koje zahtijevaju neprekidan mentalni napor
+Socijalni i emocionalni aspekti
  • Ima problema s time kako podijeliti / izraziti osjećaje
  • Ne uvažava tuđa raspoloženja / osjećaje (npr., govori u krivo vrijeme)
  • Ima problema sa samokontrolom kad je frustriran
  • Ne može prepoznati zadirkivanje niti prikladno odgovoriti na zadirkivanje
  • Teško se pridružuje grupi i održava pozitivan društveni status u skupini vršnjaka
  • Teško prepoznaje ideju razgovora i odjeljuje detalje od bitnoga
  • Ima problema s pritiscima okoline, s osjećajem da može biti osramoćen, teško se nosi s izazovima
  • Može imati teškoće s postavljanjim realnih socijalnih ciljeva
  • Otežano vrednuje osobne socijalne vještine i izazove
  • Sumnja u vlastite sposobnosti i skloniji je smatrati da je uspjeh izvan njegova utjecaja, odnosno da je stvar sreće, a ne napornog rada
+Ostalo
  • Zbunjenost pri određivanju smjera lijevo i desno
  • Loš osjećaj za smjer i teško nauči obrnuti pravac kretanja u istom prostoru
  • Lako se izgubi ili zbuni u nepoznatim okruženju
  • Teško prosuđuje brzinu i udaljenost (npr. kod nekih igara kao vožnja automobila i sl.)
  • Neorganiziran je i loše planira
  • Sporo uči nove igre i otežano rješava zagonetke
  • Ima teškoće slušanja i istovremenoga bilježenja
  • Nedosljedan je u izvođenju svakodnevnih zadataka i rutina
  • Otežano generalizira i primjenjuje vještine iz jedne situacije u drugu.