Čuješ li glas?

Dadini recepti za kreativno učenje Materijali za rad Odgojitelji Učitelji - novosti

„Čovjek nije samo misaono, nit samo radno biće nego je i „homo ludens“; biće koje se igra. Gotovo sve značajnije djelatnosti ljudskog življenja protkane su igrom pa tako i govor.“ Joham Huizinga, nizozemski povjesničar i pedagog

ČUJEŠ LI GLAS?

CILJ: Ovom igrom  glasovno – analitičko – sintetičkom metodom i glasovnom raščlambom razvijamo fonološku (glasovnu) osviještenost djece. Glasovna (fonološka) raščlamba  je raščlamba na glasove, a očituje se kao sposobnost djeteta da primijeti koji glas slijedi iza prethodnoga glasa u riječi.

POTREBNI MATERIJALI:

  • Radni listovi za glasovnu vježbu – GDJE SE NALAZI GLAS?
  • Kartice sa slikovnim prikazom pojma
  • Neoznačena kutija
  • Kutija označena slovom A
  • Kutija označena slovom I
  • 2 vijače

OPIS IGRE:

  • Glasovna vježba – GDJE SE NALAZI GLAS?

Svakom djetetu dati njegov radni list na kojem se nalaze slikovni prikazi pojmova čiji je naziv zasićen traženim glasom. U našem slučaju, jedan radni list za GLAS ”A” te jedan radni list za GLAS ”I”. Izražajnim imenovanjem pojmova osvještavamo djecu o glasovnoj formi riječi. Ona usmeno ponavljaju izgovor riječi i samostalno analitičkom metodom dolaze do zaključka GDJE SE NALAZI GLAS, na početku, u sredini ili na kraju riječi. Poziciju glasa označava bojanjem kvadratića ispod zadanog pojma.

  • Nakon glasovne vježbe uzimamo kartice sa slikovnim prikazima pojmova koji su se nalazili na oba listića (u daljnjem tekstu – sličice).  Sve sličice pomiješamo u neoznačenu kutiju.
  • Učenike dijelimo u dvije kolone. Ispred svake kolone postavljamo vijaču kako je prikazano na fotografiji.
  • Iza vijača postavljamo neoznačenu kutiju sa sličicama na sredinu te par metara dalje postavljamo kutiju ”A” i kutiju ”I”.
  • Učenici skaču duž vijače, uzimaju jednu sličicu iz neoznačene kutije i dolaze do označenih kutija. Učitelju izgovaraju riječ koja je na sličici i odluče radi koji glas čuju u riječi te s obzirom na to smještaju sličicu u odgovarajuću kutiju.

Trčeći vraćaju se do svoje kolone i dodirom ruke svojeg suigrača daju znak drugome da može krenuti.  Ukoliko je učenik pogrešno smjestio riječ, vraća se do kutije s pojmovima i izvlači novu sličicu. Pobjednička kolona je ona koja je bila brža u izvršavanju zadatka.

  • Sve začinite s kapljicom strpljenja i šakom veselja pa vaša igra može početi.

 Davorka Ilečić, mag.prim.educ.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)