Mia i Mama – Globalno čitanje

Mia i mama Slider

Želim da Mia nauči čitati. Mislim da mi je to glavni cilj u smislu njenog obrazovanja ako pričamo o nekim akademskim postignućima. Jer samo osoba koja čita i piše (a ne govori) ima mogućnost u potpunosti iskomunicirati svoje potrebe.

Ne znam kad će Mia naučiti čitati i ne zamaram se time ali je definitivno jedna od stvari na kojima radim s njom. Kao prvi korak prema čitanju krenule smo s globanim čitanjem. Osobno se ne pridržavam nekog određenog programa iako sam pročitala knjigu How to teach your baby to read od Glenna Domana. Možete je pročitati na ovom linku. https://www.scribd.com/book/384794362

Mia je kao i svako dijete neke stvari naučila u hodu, poput naziva trgovačkih lanaca (Lidl, Plodine), znaka STOP i slično. Kad sam joj napravila prvu PODD knjigu nisam stavljala fotografije osoba jer se to ne preporučuje a osobno mi se simboli nisu činili baš posebnim pa sam Miji odmah sva imena pisala slovima.

Velika ili mala slova?!

U Mijinom komunikatoru sam koristila mala tiskana slova iz dva razloga: prvo jer većina tekstova u knjigama, časopisima i slično je pisana malim tiskanim slovima i obzirom da se globalno zasniva na tome na pamti riječ kao sliku lakše će moći primjeniti naučeno. Druga stvar je da su velika tiskana slova sva iste visine dok kod malih slova ima viših i kraćih pa će lakše razlikovati dvije slične riječi.
Mia jako dobro zna pročitati imena osoba koje ima u komunikatoru. Ono što je odlično je da ona kako nema ni fotografije ni simbola ne veže ime samo za jednu osobu. Iako imena ima po kategorijama (muškarci, žene, dječaci, djevojčice, osobe iz škole, terapeuti) ona će ako se netko ime nalazi u drugij kategoriji a njoj je sad potrebno otići do tog imena. Tako je na Goljaku prošli put otišla u osobe iz škole da mi našla ime Ivana (edukacijska rehabilitatorica) ili u djevojčice da bi našla ime Katja (logipedica).
Mia zna abecedu, poznaje mala i velika slova, ali su joj sinteza i analiza problem. Za globalno čitanje joj ne treba ništa od navedenog. Mi globalno učimo na nekoliko načina. Osim knjige koju sam gore navela na ovoj stranici ima uputa kako možete početi.

https://igramseiucim.com/index.php/globalno-citanje

Kao što sam rekla ja se ne držim nekog programa pa kod nas to izgleda svakako. Ako ste tip da više volite jasno određena pravila savjetujem da proučite linkove koje sam stavila.
Kako učimo:

  • Imena i dalje samo ubacim u prilici kad nam zatrebaju i Mia ih usvaja na taj način
  • Spajamo sliku i tekst. U printanom obliku i na komunikatoru. Ako radimo s printanim materijalom uzmem karticu s tekstom, pročitam tekst i stavim ga na stol. Zatim joj dam karticu sa slikom koji stavlja na tekst. Nakon toga radimo obrnuto.
  • Kad radimo s komunikatorom ima opciju da joj pokažem sliku i tada mi mora pronaći napisanu riječ ili obrnuto, pokažem joj riječ a ona tada mora naći odgovarajuću sliku. Razlika je što na komunikatoru ima više polja pa ima više za diskriminirati ali ima i audio podršku pa sama zna kad je pogriješila. Mia jako voli knjige pa mi je sad u planu izrada jedne priče koju bi mogla sama pročitati.
Naše kartice možete preuzeti ovdje!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)