0

Poštovani,
naša djevojčica(jedinica je) razvojno sve uredu, apgar 10/10, sjedni od 6,5 mj. stoji pridržavajući se uz kauč 7,5 mj, prohodava s 11 mejseci s 12 ju već skoro pa i lovimo po stanu. Sada ima 2,6 g i napredna je za svoju dob. To nam najviše ističu odgajateljice u vrtiću, kako ju često šalju u stariju skupinu jer se zna igrati simboličke igre, i jer joj je u starojoj jasličkoj grupi koju pohađa dosadno-to im i sama govori. Čak su ju ranije prebacili u stariju jasličku, ali eto, i nju “preskače”. Odgajateljice kažu da parira četverogodišnjacima razvojno. U vrtić ide od godine i pol, a priča od prošle zime, slaže rečenice, sve ju razumijemo. Jako je vesela, otvorena, vedra i komunikativna, zna se igrati sama ali jako voli sve oblike socijalizacije.
Čitala sam da je rano brinuti oko tečnosti samo govora u ovoj dobi no poznavajući nju imam dojam da greške koje radi u govoru radi zato što joj se neda reći ispravno. Kao da ide linijom manjeg otpora, jer je shvatila da umjesto R može reći i L i daju mi uredno razumijemo. Npr. R i L teško kaže dok govori, mijenja ih nekim drugim slovom L s J, R sa V ili J npr. ali nema problem kod imitiranja zvuka motora pa onda kaže RRRRRR (ne idealno čisto ali puno bolje). Moje pitanje glasi: može li to njezino “lijeno” izgovaranje nekih slova kasnije doista i dovesti do problema na način da se ona u ovoj fazi života nauči da se umjesto L izgovori J i da onda to “tako ostane” u njenoj glavici? Ili da ju već sad krenemo upozoravati na ispravan izgovor?

Također, suprug je u djetinjustvu išao kratko logopedu, a moja sestra pak čitav život, sve je počelo s krivim izgovorom slova R, S i L pred školu, pa se nastavilo s mucanjem koje traje i danas. Zbog tog iskustva u obitelji možda i prerano “mašem crvenom zastavicom” no mislim da vrijedi spomenuti.

Puno hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!
mama A.

Hvala unaprijed!

Changed status to publish