Fonološki poremećaji kod djece uzrokuju teškoće u auditivnoj percepciji, auditivnoj (fonemskoj) diskriminaciji i mentalnoj reprezentaciji (radnom pamćenju).
Djeca koja imaju fonološki poremećaj rizična su skupina za teškoće čitanja i sricanja u školskoj dobi te bi mogla imati posebne obrazovne potrebe.
Kod male djece s fonološkim kašnjenjem može doći do:
- kašnjenja u pojavi prve riječi
- kašnjenja u pojavi dvočlanog iskaza (”daj piti”)
Obilježja fonoloških poremećaja:
- sklonost velikom broju artikulacijskih grešaka što rezultira smanjenom razumljivošću govora
- djeca točno izgovaraju određeni glas kada je izoliran, ali nisu sigurni gdje u riječi koristiti taj glas
- djeca točno izgovaraju određeni glas kada je izoliran, ali ga ne izgovaraju u svim pozicijama u riječi jer ga, najčešće, uopće ne uočavaju
- teškoće postoje i u ostalim aspektima jezika (sintaksa, semantika, morfologija), ne samo u fonološkom