Usvojene vještine
- +Svjesnost o tisku
- Da dijete zna kako se drži knjiga, okreće listove, zna što je prednja, a što stražnja strane knjige, što je početak, a što kraj priče, zna razliku između slike i teksta, da čitamo s lijeva na desno, da se tekst sastoji od rečenica, rečenice od riječi i riječi od slova.
- +Fonološka svjesnost
- 1. slogovno stapanje (ba-ba= baba)
2. raspoznavanje rime
3. slogovna raščlamba (baba= ba-ba)
4. proizvodnja rime
5. glasovno stapanje (b-a-b-a= baba)
6. glasovna raščlamba (baba= b-a-b-a) - +Grafomotorika
- Pravilan hvat olovke – pinceta hvat (palac i kažiprst), sigurno povlačenje vodoravnih, okomitih i kosih crta, precrtavanje po modelu)
- +Poznavanje slova
- Dijete bi do polaska u školu trebalo poznavati većinu velikih tiskanih slova te ponešto malih tiskanih slova.
Koje se teškoće mogu pojaviti?
Lista obilježja djece s mogućim specifičnim teškoćama učenja
- +Pažnja
- Ima teškoća u održavanju pažnje pri obavljanju radnih zadataka ili u igri
- Lako ga je omesti vanjskim utjecajima
- Zaboravlja dnevne / rutinske aktivnosti
- Ne prati upute i ne izvršava tražene aktivnosti ili školske dužnosti
- Ne obraća pozornost na detalje i/ili čini pogreške u školskim aktivnostima ili radu
- Neprestano gubi stvari koje su potrebne za obavljanje zadataka (npr. igračke, školskipribor, knjige, alate)
- Ima teškoća organiziranja zadataka i aktivnosti
- Odbija ili se nerado uključuje u aktivnosti koje zahtijevaju neprekidan mentalni napor
- +Socijalni i emocionalni aspekti
- Ima problema s time kako podijeliti / izraziti osjećaje
- Ne uvažava tuđa raspoloženja / osjećaje (npr., govori u krivo vrijeme)
- Ima problema sa samokontrolom kad je frustriran
- Ne može prepoznati zadirkivanje niti prikladno odgovoriti na zadirkivanje
- Teško se pridružuje grupi i održava pozitivan društveni status u skupini vršnjaka
- Teško prepoznaje ideju razgovora i odjeljuje detalje od bitnoga
- Ima problema s pritiscima okoline, s osjećajem da može biti osramoćen, teško se nosi s izazovima
- Može imati teškoće s postavljanjim realnih socijalnih ciljeva
- Otežano vrednuje osobne socijalne vještine i izazove
- Sumnja u vlastite sposobnosti i skloniji je smatrati da je uspjeh izvan njegova utjecaja, odnosno da je stvar sreće, a ne napornog rada
- +Ostalo
- Zbunjenost pri određivanju smjera lijevo i desno
- Loš osjećaj za smjer i teško nauči obrnuti pravac kretanja u istom prostoru
- Lako se izgubi ili zbuni u nepoznatim okruženju
- Teško prosuđuje brzinu i udaljenost (npr. kod nekih igara kao vožnja automobila i sl.)
- Neorganiziran je i loše planira
- Sporo uči nove igre i otežano rješava zagonetke
- Ima teškoće slušanja i istovremenoga bilježenja
- Nedosljedan je u izvođenju svakodnevnih zadataka i rutina
- Otežano generalizira i primjenjuje vještine iz jedne situacije u drugu.