ČOVJEK BEZ MAŠTE JE ČOVJEK BEZ KRILA
Važnost poticanja kreativnog mišljenja jedno je od ključnih obilježja suvremene nastave.
CILJ: razvijanje govorne kulture, kreativnog i kritičkog mišljenja
PRIBOR:
- Šešir
- Kutak za putovanje
- Putovnica
- Kutija s imenima (ukoliko je grupa djece u pitanju)
OPIS AKTIVNOSTI:
- PUTOVNICE– Prvo izradite s djecom putovnice za putovanja čarobnim šeširom. U njih ćete zabilježiti naziv mjesta na koje je dijete otputovalo. Savjet je da to bude na jednom tvrđem papiru i s jedne strane je natpis, a s druge popis putovanja.
- KUTIJA S IMENIMA – Ukoliko ovu vježbu izvodite u razredu, na početku ćete izvući jedno ime iz kutije s imenima. Tako odabirete dijete koji taj dan putuje sa čarobnim šeširom.
- PUTOVANJE – Djetetu predajemo njegovu putovnicu, stavljamo šešir na glavu i usmjeravamo ga u kutić za putovanja koji je vrlo važno da zajedno uredite i ispunite što maštovitijim ilustracijama koje će potaknuti djecu da smisle što kreativnije putovanje.
Dok jedno dijete putuje, ostala djeca smišljaju i zapisuju pitanja kojima istražuju, odnosno mogu saznati dodatne informacije o putovanju.
- Nakon 5-7 minuta, pozivamo dijete da se vrati s putovanja i ono započinje samostalno izražajno prepričavati svoje putovanje. Potaknite djecu da svojim gestikulacijama i govorom tijela također pokušaju učiniti priču zanimljivijom. Nakon prepričavanja, slijedi istraživanje ostale djece koja svojim pitanjima pokušavaju saznati što više detalja (Što si jeo? Na čemu si spavao? Tko ti je bio susjed?)
- Nakon razgovora slijedi faza u kojoj odabirete na koji način će djeca zabilježiti to putovanje.
Sve što su čuli i saznali mogu izraziti crtanjem tog svijeta, pisanjem sastavka ili pjesme.
- Dijete koje je putovalo, dodatno izrađuje suvenir s putovanja koji prikvačimo na šešir zajedno s ostalim suvenirima s drugih putovanja.
- Vrlo je važno da sačuvate sve te likovne i literarne radove i složite u jednu KNJIGU PUTOVANJA ČAROBNIM ŠEŠIROM čija je naslovnica putovnica, a autor je dijete.
- Nas je šešir odveo u Slatkograd gdje su kuće imale oblik sladoleda. Pa na Disko otok gdje smo ispijali koktele sa šljokicama, a jako je bio zanimljiv Mamutgrad gdje su mamuti pričali kao ljudi.
- Potaknite djecu da maštaju i smišljaju što kreativnija putovanja, jer na taj način izravno djelujete na razvoj kreativnog mišljenja koje uključuje kreativno stvaranje višestrukih odgovora na zadan problem; sadrži primjerenost i originalnost te se smatra alternativnim odgovorom na svakodnevna postojeća rješenja ili probleme – stvaranje nečega novog, drugačijeg.
- Stoga vam želim sretan put i dobru zabavu!