Kao roditelji često smo u problemu vezanom uz nedostatak vremena. Moderan način života, rutinske radne navike često nas dovode u problem kako i kada obaviti sve kućanske poslove? U nedostatku vremena tako posežemo za tabletima, ekranima i drugim načinima “zabavljanja” naših mališana i kupovanja vremena za obavljanje svega što nije dio našeg radnog mjesta.

No zaboravljamo kako djeca u svojoj prirodi uče po modelu, a još češće zaboravljamo kako djeca svaku aktivnost mogu učiniti zabavnom! O da! I čišćenje može biti zabavno! Kroz aktivnost zajedničkog čišćenja možemo poticati naše mališane u jezičnom razumijevanju, jezičnoj proizvodnji, komunikaciji i socijalnim interakcijama.
“Molim te uzmi žutu krpu i prebriši stol u dnevnom boravku.”
Ako je čišćenje stola u dnevnom boravku dnevna ili tjedna rutina vaše obitelji dijete će razumjeti vaš nalog. Možda će imati problema u pronalaženju boja i krpe, ali uspješno će izvršiti traženo. Kada to učini pravo je vrijeme za verbalnu nagradu, petice i zajedničko divljenje “gotovo” čistom stolu.
Svježe oprano i osušeno rublje? Nema problema! Vaši mališani mogu vam pomoći u pronalaženju “zagubljenih parova”. Je li potraga bila uspješna? Za one vještije, pokušajte vaše mališane naučiti motanju majica ili hlača.

Sve aktivnosti koje se događaju svakodnevno i u njima sudjeluju članovi obitelji nazivamo rutinama. Rutine pomažu bebama i maloj djeci u usvajanju mnogih vještina. Jedna od njih svakako jest komunikacija i njeno iniciranje. Rutina poput presvlačenja pelena ili kupanja gotovo uvijek u vašem domu izgleda jednako. Prije kupanja odlazite pripremiti vodu, skidate odjeću, uživate u kupanju, igrate se s igračkama u vodi i na kraju sušite i pripremate za spavanje. Što ako između pojedinih dijelova načinite malu pauzu?
Budući da djeca vole ponavljanja, a rutine obiluju ponavljanjima, djeca će vrlo brzo, verbalno ili neverbalno inicirati komunikaciju i signalizirati što u rutini treba dalje.
Mama! Tu! (hvata za češalj) Kosa!
Nekada je sasvim uredu pogriješiti! Djeca će nas vrlo rado ispraviti, a još k tome ispasti i važni jer su nam i oni nešto pokazali. Malim promjenama u koracima pružamo priliku za iniciranje komunikacije i djetetovu reakciju na našu pogrešku. Osnažujemo ga i potičemo na verbalno izražavanje.

I kuhinja je mjesto gdje vaši mališani mogu pomoći! Pripremanje jednostavnog obroka korisna je vještina od najranije dječje dobi. Djeca mogu sudjelovati tako da donose potrebne sastojke na vaš zahtjev ili sudjeluju u njihovoj pripremi i rezanju. U kuhinji možemo koristiti puuuuno različitih glagola (“prereži, izreži, ubaci, izmjeri, miješaj …).
Starija djeca na zabavan način uče matematičke koncepte, uspoređuju brojeve, količine i težine. Prljave ruke pomoći će u razvoju fine motorike koja nam je potrebna za usvajanje pisanja. Kuhinja je izvrsno mjesto za usvajanje i imenovanje okusa, opisivanje sastojaka i usvajanje kategorija (npr. voća i povrća).
1 razmišljanje na “Svakodnevne aktivnosti – bunar prilika za učenje”
Komentari su zatvoreni.