Tehnika kratkih filmova

Dadini recepti za kreativno učenje

„Logika će vas odvesti od točke A do točke B. MAŠTA će vas odvesti gdje god poželite.“

CILJ: Razvoj koncentracije i pamćenja. Razvoj  procesa stvaranja asocijacija za lakše pamćenje.
OPIS AKTIVNOSTI:
Sastavite listu od 10 pojmova (imenica) koju želite zapamtiti. Na listi od 10 imenica/pojmova svaka treća mora biti apstraktni pojam. Pamtimo ih tako da ih podijelimo u  3 skupine. Prvu skupinu čine prve 3 imenice, s tim što treća skupina ima 4 pojma. Sada pamtimo na taj način da od zadanih imenica u jednoj skupini stvaramo priču. Dakle, 3 skupine, 3 nezavisne priče (tako je nastalo ime tehnike – tehnika kratkih filmova).
Apstraktni se pojmovi obično teže pamte, da bi olakšali memoriranje tih pojmova, morate te apstraktne imenice/pojmove „pretvoriti“ u konkretne (npr. ljubav – srce, ideja – žarulja, nada – sidro). U cilju što boljeg pamćenja važno je da su priče što smješnije, maštovitije s elementima nemogućeg. Dakle priče moraju iskakati iz okvira očekivanog i logičnog.
Predviđeno vrijeme za učenje 10 imenica/pojmova je minuta i pol.
 

Evo jednog primjera:
Imenice: konj, vrata,ideja,ljudi,juha,spašavanje, automobil, knjiga, crkva,svjetlo
Zajedno s djecom smišljate priče. Npr. konj ulazi kroz vrata salona koja škripe i pokušava vidjeti tko sjedi za šankom, ali ne vidi jer mu u lice tuče svjetlo ogromne žarulje (simbol za ideju).
U ogromnom tanjuru punom juhe plivaju ljudi, a netko im baca pojaseve za spašavanje.
Auto s krilima, koja su zapravo stranice knjige, leti oko zvonika i ulijeće u crkvu i svojim svjetlima osvjetljava oltar.

 
[blockquote align=”none” author=”Izvori”]
Rajović R. i suradnici (2009./2010.): MENSA NTC SISTEM UČENJA – RAZVOJ KREATIVNOG I FUNKCONALNOG RAZMIŠLJANJA I EFIKASNOG UČENJA. Priručnik za učitelje i nastavnike.
[/blockquote]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)