Iz vrtića u školu, kako? Uz logopede, lako!

Roditelji Roditelji - novosti Slider

Proljeće osim lijepog vremena, sunca i visibaba donosi i pozive na upis u školu. Svakom predškolcu razgovori za upis u školu predstavljaju izazov, a roditeljima veliki stres. Što to djeca trebaju znati u godini pred polazak u školu?

Krećemo u školu! Što nam je činiti?

Ono što se u školskoj dobi dijagnosticira kao specifična teškoća učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija), svoj početak zapravo vuče još iz predškolske dobi. Točnije, postoji određeni niz (pred)vještina čitanja i pisanja koje dijete treba savladati prije samog polaska u školu kao preduvjet urednog razvoja čitanja i pisanja u školskoj dobi. Krovni pojam tih vještina i znanja o čitanju i pisanju PRIJE nego što dijete uopće započne čitati i pisati jest „rana pismenost“, a ona obuhvaća:

  1. Fonološku svjesnost
  2. Imenovanje slova
  3. Rječnik
  4. Pripovjedne sposobnosti
  5. Interes za tisak i koncept o tisku
  6. Grafomotoriku

Odabrati pravi materijal za poticanje predškolca predstavlja velik izazov!

Već u prvom posjetu knjižari u potrazi za vježbenicom koja će vam pomoći u pripremi vašeg predškolca, možete naići na mnogo upitnika; Koju vježbenicu kupiti? Koje su razlike? Koja je bolja i primjerenija?
Mi vam danas predstavljamo “Iz vrtića u školu – Vježbenica za razvoj predvještina čitanja i pisanja” autorica Sanje Lanc i Maje Vincek Slunjski. 

“U praksi smo se susrele s mnogo roditelja koji traže pomoć u pripremi svog djeteta za školu. Priznajemo, škola se promijenila otkada smo mi bili u klupama! Bez obzira na promjene koje su se dogodile i tek slijede, ovdje ćete pronaći zadatke koji će pomoći svakom predškolarcu. Odraslima će biti pomoć i potpora u toj velikoj promjeni koja se događa prije škole. A zaista je velika.”, navode autorice.
Cilj je provesti odrasle i djecu kroz niz vještina koje nam omogućavaju dobro čitanje i pisanje. “Pokušale smo objasniti zašto smatramo da je neki zadatak bitan kako bismo vam pružili ideju što još možete vježbati.  Mnogi roditelji nisu svjesni da djeca stižu u prvi razred s različitim predznanjima.” kažu nam autorice.
“Djeca koja nemaju dobro razvijene predčitalačke vještine nažalost se susreću s neuspjehom u prvim danima škole i moraju uložiti silan trud da bi dostigli druge vršnjake. Bez obzira na modernu tehnologiju, čitanje i pisanje su naša svakodnevica.”
Za kraj, autorice poručuju: “Pokušajmo malenima zajedno olakšati taj prijelaz u čarobni svijet slova, riječi i priča!”

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *