Proširena stvarnost i motivacija u logopedskoj terapiji

Logopedi - novosti Materijali za rad Roditelji Roditelji - novosti Za logopede

Svaki logoped na tjednoj “bazi” susreće se s malim korisnicima koje je često izrazito teško motivirati za suradnju u terapiji. Pribjegavamo tako raznim zabavnim društvenim igrama, kartama i sličnim motivacijskim sredstvima ne bismo li ostvarili zadane terapijske ciljeve.
Upravo u toj namjeri u naše ruke dopale su i “4D kartice sa životinjama” i popratna “4D animal kingdom aplikacija”. Zadatak nam je bio jednostavan – predškolca motivirati na aktivnosti za razvoj fonološke svjesnosti: prepoznavanja prvog i zadnjeg glasa u riječima, glasovnoj raščlambi i stapanju te vezi slovo-glas. Sigurni smo kako su životinje i inače “na tapeti” materijala za vježbanje i terapiju, ali ove kartice omogućile su nam ono što konkreti ili printani materijali ne mogu… Djetetu su ušle “pod kožu” jer su – NA TABLETU. Iako smo se davno složili kako ekrani u prevelikim količinama nisu dobri za razvoj jezika i govoru, smatram kako su izuzetno dobri za motivaciju i kao sredstvo vođenja u ostvarivanju terapijskih ciljeva.
Pa krenimo! 4D animal kingdom aplikaciju vrlo jednostavno možete preuzeti na vaš tablet/mobitel putem AppStora ili Google Play aplikacije. Dovoljno je upisati pojam “4D animal kingdom” te ćete ubrzo na vašem uređaju imati “ključ” za ove edukativne i zabavne kartice.
Same karte dolaze u kartonskoj kutijici, a prva karta jako nam je važna! Na njoj se nalazi aktivacijski ključ koji će biti potrebno unijeti u aplikaciju kako biste ju mogli koristiti. Ključ je unificiran te se može koristiti na 3 različita uređaja.
Kada obavite aktivaciju vaših kartica stvar je jednostavna! Pritiskom na gumb “Start” pokreće se virtualna kamera. Vaš zadatak je kameru uperiti iznad odabrane kartice i vaše putovanje u čarobni svijet životinja počinje. Aplikacija je dostupna na nekoliko jezika. Mi smo ju (naravno) koristili na hrvatskom jeziku. Tehnologija u kojoj je izrađena sama aplikacija i ove animacije sve je popularnija i sve više ulazi u naše živote. Radi se o tehnologiji proširene stvarnosti u kojoj se određeni virtualni sadržaj putem kamere projicira u prostor.

Kako ih koristiti s mališanima?

Za mališane od prve do treće godine kartice će nam poslužiti za imenovanje i onomatopeju! Odaberite nekoliko životinja prema staništima – voda/šuma te “skenirajte” kartice. Dopustite vašim mališanima da ih istražuju, a vi im pritom opisujte same životinje. Imenujte ih te imenujte onomatopeju svake životinje.
S mališanima u dobi od treće do pete godine zavirite u čaroban svijet informacija o svakoj životinji. Skeniranjem životinje i pokretanjem “info gumba” pokrenut ćete i kratki tekst koji će vaše mališane poučiti o toj životinji, njenom načinu prehrane, staništu i još pokojoj zanimljivosti. Nakon što upoznate nekoliko životinja nacrtajte ih, nacrtajte njihovu hranu i porazgovarajte. Dobro je koristiti pitanja: gdje, kako, kada? Također, možete poigrati igru pogađanja! Vaš zadatak je opisati životinju, a dijete treba pogoditi o kome se radi. Ako je vaše dijete vještije možete zamijeniti uloge.

A što s predškolcima?

Predškolci svakako već vješto opisuju i pogađaju kao i mališani od treće do pete godine. Za njih možete pripremiti kviz o svakoj životinji. U ovoj recenziji pokazat ćemo Vam kako smo s našim Janom vježbali prepoznavanje malih slova, izdvajanje prvog i zadnjeg glasa i glasovnu raščlambu i stapanje.

Sad se sigurno pitate kako do kartica? Jednostavno! Posjetite web stranicu ovog mladog i kreativnog tima i naručite svoj primjerak. Proizvod je u potpunosti izrađen u Hrvatskoj! Također više fotografija i videa možete pronaći i na njihovim društvenim mrežama –  facebooku i instagramu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)